۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۴۷

بچیروویچ در نشست خبری:

سرمربی بهترین تیم آسیا هستم/ امسال آخرین دوره حضور برخی بازیکنان است

سرمربی بهترین تیم آسیا هستم/ امسال آخرین دوره حضور برخی بازیکنان است

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر این که تمام تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جام ملت‌های آسیا در حد خود آماده قدرتمند و خطرناک هستند گفت: برای من مهم این است که به تیمم اعتقاد دارم چون بهترین تیم مسابقات را مربیگری می کنم و می‌رویم تا قهرمان شویم هر چند مسائل زیادی برای قهرمانی تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمد بچیروویچ در نشست خبری خود که امروز شنبه در محل تالار بسکتبال آزادی برگزار شد، اظهار داشت: ما می خواهیم در جام ملت های آسیا تا قهرمانی پیش برویم اما فقط این خواست تیم ما نیست. 5، 6 تیم دیگر هم به دنبال این موقعیت هستند. ضمن این که اتفاقات غیر قابل پیش بینی مانند آسیب دیدگی و مسائل داوری هم در نتیجه گیری تاثیرگذار است.

وی در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر اختلاف نیکخواه بهرامی و آفاق در جریان تورنمنت ویلیام جونز یادآور شد: نمی دانم این اخبار از کجا آمده بود. بسکتبال مانند خانواده ای است که من پدر آن هستم و به همه مسائل واقفم. همه هم حرفه ای هستیم و کارمان را خوب انجام می دهیم. بابت این خبر هم خیلی شوکه شدم هرچند این گونه خبرها مختص ایران نیست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به اظهار نظر های خود در آغاز همکاری با بسکتبال ایران خاطر نشان کرد: الان نسبت به گذشته نظر دیگری دارم. آن زمان که آمدم بازیکنان تیم ملی، المپیک و جام جهانی را تجربه کرده بودند اما من به مرور فهمیدم که این بازیکنان مانند آفاق و کامرانی خیلی هم با انگیزه هستند. آنها طی این مدت هم خیلی با انگیزه تمرین کردند تا به هدفشان برسند. اطمینان دارم که 100 درصد، 150 درصد توانشان را برای قهرمانی می گذارند.

بچیروویچ با تاکید بر این که جو خوبی بر تیم ملی بسکتبال حاکم است در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او در مورد شرایط حریفان ایران پرسید و این که بجز چین سایر تیم ها خیلی قدرتمند نیستند یادآور شد: نمی دانم شما چند بازی تیم ایران و حریفان را دیده اید. قطعا بازی های زیادی ندیده اید که این گونه صحبت می کنید کما این که تیم کره جنوبی خیلی خوب و در عین حال خطرناک است و فیلیپین هم به نوعی برای ما خطرناک خواهد بود به خصوص این که میزبان است همانگونه که ژاپن در دیدار خانگی متفاوت بازی می کند و چین هم در خانه خودش قدرتمند است.

وی ادامه داد: قطر هم بازیکن خوبی جذب کرده است اما در مجموع به تیم خودم اعتماد دارم. من هدایت بهترین تیم جام ملت های آسیا را برعهده دارم به همه حریفان احترام می گذاریم اما باید 7، 8 تیم را ببریم تا قهرمان شویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد سورپرایزی که پیش از این در مورد آن صحبت کرده بود یادآور شد: می خواستم چند بازیکن از تیم جوانان به ترکیب تیم ملی اضافه کنم اما وقتی دیدم بازیکنان تیم ملی چقدر با انگیزه هستند و این انگیزه برای موفقیت‌مان مثبت است این کار را نکردم. ضمن این که برخی از بازیکنان تیم ملی آخرین دوره حضور در جام ملت ها را خواهند داشت به همین دلیل از تصمیم منصرف شدم تا در آینده از بازیکنان جوان استفاده کنم. در کل طی این مدت اردوهای خوبی داشتیم به خصوص این که حامد حدادی هم از ابتدای تمرینات با ما بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد تورنمنت ویلیام جونز و قهرمانی در این تورنمنت گفت: ویلیام جونز تورنمنتی بود که به ما اعتماد به نفس داد و نشان داد پیشرفت خوبی داشتیم و در مسیری خوب برای قهرمانی حرکت کرده ایم.

این مربی اسلونیایی در مورد مدیریت تیم ملی بسکتبال و نقش کاپیتان تیم ملی در این زمینه گفت: البته مربی هم مانند سایر انسان ها می تواند مرتکب اشتباه شود اما گذشته ها، گذشته است و شرایط الان با زمانی که من نبودم متفاوت است. ضمن این که بسکتبال بازی اشتباهات است و هر کس در آن کمتر مرتکب اشتباه شود برنده خواهد بود.

وی تصریح کرد: کاپیتان من حواسش به همه بازیکنان است. او به من و تیمم کمک زیادی می کند. رابطه من به عنوان مربی با کاپیتان تیم ملی خیلی خوب است. سعی می کنیم در کل اشتباهات گذشته را مرتکب نشویم.

بچیروویچ در مورد قرارداد همکاری خود یادآور شد: سی سال است که مربیگری می کنم برای من مهم این است که تیمم را دوست داشته باشم. زمان قرار داد و پول برای من مهم نیست. کسی نمی تواند مرا به زور در تیمی نگه دارد آنچه باعث ماندگاری من می شود تیمم و علاقه ام به آن است. من می خواهم در جام ملت ها و بعد از آن در جام جهانی چیزی از خود به جای بگذارم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد کنارگذاشتن مهران حاتمی از کادر فنی و استفاده از مهران شاهین طبع گفت: احتیاج به تغییر داشتیم. حاتمی برنامه ی دوساله ای برای جوانان داشت به همین دلیل تصمیم به تغییر گرفتم. شاهین طبع در این مدت کمک زیادی به تیم کرده است.

کد خبر 2105242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha